Ramowy rozkład dnia
Bo każdy dzień jest wyjątkowy
6:30-8:00 | Schodzenie się dzieci, rozmowy indywidualne w małych grupach. Zabawy samorzutne służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy rozwijające mowę i myślenie. Gry i zabawy dydaktyczne- zajęcia dowolne przy stolikach, ćwiczenia usprawniające narządy mowy (artykulacyjne, ortofoniczne, oddechowe i emisyjne). |
8:00- 8:15 | Zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe, rozwijające percepcję słuchową, wzrokową i grafomotorykę, rozmowy kierowane, rozmowy na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. |
8:15-8:20 | Ćwiczenia poranne i czynności porządkowe. |
8:20-8:30 | Przygotowanie do śniadania- wyrabianie i doskonalenie umiejętności samodzielnego, kulturalnego spożywania posiłków. |
8:30-9:00 | ŚNIADANIE I |
9:00-9:30 | Realizacja zadań dydaktycznych wyzwalających wszechstronną aktywność dzieci (dzieci młodsze) |
9:00-10:00 | Realizacja zadań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej poprzez zajęcia z całą grupą, wyzwalających aktywność dzieci z poszczególnych obszarów edukacyjnych: muzycznego, kulturowo-estetycznego, zdrowotnego, społecznego, przyrodniczego, rozwijającego mowę i myślenie, przygotowującego do nauki czytania, liczenia i pisania. (dzieci starsze). |
10:00-10:45 | Zabawy integrujące grupę, ćwiczenia rozwijające percepcję słuchową, wzrozkową i grafomotorykę, rozmowy kierowane, rozmowy na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. |
10:45-11:00 | Przygotowanie do II śniadania- wyrabianie i doskonalenie umiejętności samodzielnego, kulturalnego spożywania posiłków. |
11:00-11:15 | ŚNIADANIE II |
11:15-11:45 | Pobyt na świeżym powietrzu- swobodne i organizowane gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, w razie niepogody- ćwiczenia gimnastyczne, zabawy w Sali wg. Zainteresowań dzieci, zabawy logopedyczne, zajęcia indywidualne. |
11:45-12:00 | Czynności samoobsługowe przygotowujące do obiadu- wyrabianie i doskonalenie umiejętności samodzielnego, kulturalnego spożywania posiłków. |
12:00-12:30 | OBIAD |
12:30-13:30 | Leżakowanie-słuchanie muzyki relaksacyjnej, kołysanek, opowiadań.(dzieci najmłodsze) |
12:30-13:45 | Ćwiczenia relaksacyjne, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela z wykorzystaniem literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, muzyka relaksacyjna. |
13:45-14:00 | Czynności samoobsługowe przygotowujące do podwieczorku- wyrabianie i doskonalenie umiejętności samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłków. |
14:00-14:20 | PODWIECZOREK |
14:20-17:00 | Utrwalanie wiadomości, zabawy dydaktyczne, graficzne, zabawy integracyjne o charakterze wychowawczym, indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem uzdolnionym, czynności porządkowe. Zabawa swobodna w kącikach zainteresowań lub w ogrodzie. Rozwijanie umiejętności i pasji na zajęciach dodatkowych (kółka zainteresowań). Rozchodzenie się dzieci. |