Motyle

ZADANIA NA MAJ

ZWIERZĘTA NA FARMIE

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

ĆWICZENIE WYMOWY "R"

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

ZABAWY RUCHOWE

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

ANGIELSKI - RODZINA

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Niech dzieci będą wolne. Zachęcaj ich do biegania na zewnątrz, gdy pada deszcz. Niech zdejmą buty, gdy znajdą kałużę wody. A gdy trawa łąk będzie mokra od rosy, niech biegną po niej i depczą ją bosymi stopami. Niech odpoczywają spokojnie, gdy drzewo zaprasza ich do spania w swoim cieniu. Niech krzyczą i śmieją się, gdy słońce obudzi ich rano.
Maria Montessori

GRUPA MOTYLKI

Rok szkolny 2022/2023
Grupa dzieci trzy- i czteroletnich, licząca 26 podopiecznych- 14 dziewcząt, 12 chłopców. Jesteśmy grupą zróżnicowaną, pod względem charakterów, upodobań, ale jednoznacznie lubiącą nowe wyzwania. Nasze panie to: mgr Natalia Kucińska- Otoska, mgr Joanna Zając- ciocie z wielkim poczuciem humoru, znające nas od najmłodszych lat. Ciocie, które pomagają w codziennych obowiązkach to pani Basia Chłopeniuk oraz pani Wioletta Chmielewska - panie, które wspólnie z nami dbają o porządek w sali. Obecnie jesteśmy najmłodszą grupą w przedszkolu, rozpoczynamy przygodę z przedszkolem 🙂 Da się zauważyć w nas odwagę, chęć przeżycia przygody. Bardzo lubimy tańczyć i śpiewać! a to już coś 🙂

Pani Asia
Nauczyciel wychowania przedszkolnego oraz języka angielskiego

Joanna Zając- nauczyciel wychowania przedszkolnego z tytułem mianowania oraz nauczyciel języka angielskiego. Przygodę z przedszkolem rozpoczęłam w 2011 roku- tuż po ukończeniu studiów licencjackich. W razie wątpliwości 🙂 magister z pedagogiki ogólnej, przygotowanie do nauczania z języka angielskiego- studia podyplomowe "Metodyka nauczania języka angielskiego na poziomie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej"- ukończone międzynarodowym egzaminem PEARSON na poziomie B2. W pracy- sumienna, obowiązkowa, chwytająca chwilę, ambitna, wsłuchująca się w głos dzieci i rodziców- uwielbiam niekończące się dyskusje na przeróżne tematy zarówno z dziećmi jak i z rodzicami. Poza pracą- mama dwójki cudownych dzieci- Sebastian i Gabriela. Jeśli potrzeba więcej można znaleźć mnie tutaj ----> https://www.facebook.com/profile.php?id=100042114412302 strona dotycząca nauczania języka angielskiego w naszym przedszkolu.

JAK POMÓC DZIECKU W NAUCE SAMODZIELNOŚCI

1. ZAUFAJ SWOJEMU DZIECKU= Pokaż dziecku, że mu ufasz i rzeczywiście postaraj się uwierzyć w to, że sobie poradzi. Wspieraj i dopinguj.
2. OFERUJ MINIMUM POMOCY= Pomyślicie- ale jak to...pomagać, ale jednak nie? Chodzi o to, żeby dziecko czuło, że udało mu się to zrobić. Ono będzie wiedziało, że zrobiło to z naszą pomocą, ale jednocześnie rozwija poczucie sprawstwa. Zrozumie, że za jakiś czas dane zadanie będzie umiało zrobić zupełnie samo.
3. NIE WYRĘCZAJ =Jeżeli dziecko nie prosi o pomoc, nie pomagaj. Obserwuj, bądź blisko i czekaj na ewentualny sygnał z prośbą o pomoc. Nie narzucaj się. To najczęściej kończy się frustracją dziecka, które samo chciało coś zrobić.
4. NIE KRYTYKUJ I NIE PORÓWNUJ DO INNYCH= kochaj je takie, jakie jest, doceniaj najdrobniejsze sukcesy- wszyscy jesteśmy różnorodni i rozwijamy się w swoim tempie.
5. NIE WYMAGAJ ZBYT WIELE= To normalne, że dziecko wykona zadanie na poziomie adekwatnym do jego wieku czy umiejętności. Nie wymagajmy od niego, że zrobi coś tak samo lub lepiej od osoby, która zajmuje się tym dłużej lub jest po prostu starsza. Nie poprawiajmy po dziecku. Cieszmy się z tego, co przygotowało bez niczyjej pomocy- niech samodzielnie przygotuje pracę na konkurs 🙂
6. NIE STRASZ= Zdarza się nam dorosłym powiedzieć, np: „nie biegnij, bo się przewrócisz”, „nie wchodź tam, bo spadniesz”, „nie rób tego, bo nie dasz rady?”. Te przepowiednie praktycznie nigdy się nie sprawdzają. Potrafią się jednak bardzo dobrze wryć w głowę dziecka, które w przyszłości będzie bało się podjąć jakiegoś ryzyka, żeby nie doświadczyć porażki, upadku itp. Jeżeli chcemy, aby dziecko było ostrożniejsze w jakiejś sytuacji, wystarczy powiedzieć „uważaj, bo może… np. spaść ci to na stopę” i wytłumaczyć, co zrobić, aby uniknąć takiej sytuacji.
7. ZASTANÓW SIĘ NAD SWOIMI EMOCJAMI= Za każdym razem, gdy dziecko robi coś, co nie jest po twojej myśli, gdy sprawia, że się złościsz lub się boisz, zastanów się, skąd się to bierze. Postaraj się uspokoić. Nie odreagowuj swoich emocji na dziecku. Pomyśl o sobie i swoich uczuciach.
8. ZAPEWNIJ DZIECKU WARUNKI DO NAUKI SAMODZIELNOŚĆI= Pamiętaj, że dziecko najlepiej uczy się poprzez zabawę, eksperymenty, odkrywanie. Zapewnij dziecku inspirujące otoczenie. Wystarczy pójść z dzieckiem na łono natury, do lasu. Obserwując przyrodę można się sporo nauczyć. Warto pamiętać również o tym, że mózg nie uczy się w stresie. Dbajmy więc o równowagę psychiczną naszych dzieci. Warto pamiętać również o tym, jak ważną rolę w naszym życiu odgrywa odpoczynek i sen. Wypoczęty organizm zdecydowanie lepiej pracuje.